środa, 18 września 2013

Wywiad z Maite Perroni dla magazynu „Para Todos”


Maite rodzi się w Meksyku, mieszka w Guadalajarze aż do 12 roku życia i powraca z całą swoja rodziną do Meksyku. Tam studiuje aktorstwo w Centrum Edukacji Artystycznej (CEA), w Televisa, i zostaje przyjęta w 2003r. Gra w różnych przedstawieniach teatralnych, a w 2004r. staje się częścią obsady telenoweli “Rebelde”, uznanego remake’u argentyńskiej telenoweli “Rebelde Way”. Wciela się w Guadalupe Fernández, – Lupitę, nastolatkę z niższej klasy społecznej, która zyskuje możliwość studiowania w prywatnej szkolej. “Rebelde” miało długą karierę transmisji w telewizji, od 2004 do 2006 z 440 odcinkami.
Świat poznaje Maite Perroni dzięki popularnej telenoweli “Rebelde”, następnie olśniewa go kiedy staje się częścią grupy “RBD”, która zanosi ją do Ameryki, Europy i niektórych krajów Bliskiego Wschodu. Grupa wydaje 9 płyt z piosenkami w języku hiszpańskim, portugalskim i angielskim, sprzedając ponad 11 milionów płyt na całym świecie. “RBD” zdobyło płyty Diamentowe, Platynowe i Złote. Po latach nieporównywalnych sukcesów i triumfów, grupa decyduje się rozejść i oferuje swoją ostatnią trasę w 2008r.
Maite powraca do telenoweli i zdobywa swoją pierwszą rolę głównej bohaterki na małym ekranie z telenowelą “Cuidado Con El Ángel”, u boku kubańskiego aktora Williama Levy’ego. Telenowela ta staje się jedną z najbardziej odnoszących sukcesy telenowel Televisy, promując karierę Maite jako aktorki pierwszoplanowej. Jej telenowele “Cuidado con el Ángel”, “Mi Pecado”, “Triunfo Del Amor” i “Cachito de Cielo”, transmitowane są obecnie w ponad 130 krajach na całym świecie.
Pod koniec 2012r. Maite podpisuje kontrakt z Warner Music México, wytwórnią muzyczną odpowiedzialną za wydanie jej pierwszej solowej płyty. Na początku 2013r. przenosi się do Nowego Jorku i pracuje pod kierownictwem Koko Stambuk`a nad produkcją swojej płyty.
Maite wprowadza w muzykę nowy rytm, który przechodzi od bachaty, pop do innych latynoskich rytmów, robiąc go bardzo zróżnicowanym, zabawnym i romantycznym. “Eclipse de Luna” została wydana 27 sierpnia i zawiera popularny singiel “Tú y Yo”. “Eclipse de Luna” oznacza muzyczny powrót Maite Perroni, i z pewnością, początek długiej solowej kariery.
Przeprowadzamy wywiad z Maite i rozmawiamy o jej nowej płycie, jej aktorskiej karierze i dumie z meksykańskiego pochodzenia.
Gratulacje z powodu wydania twojej nowej płyty, Maite! Powiedz mi jak publiczność przyjęła twoją nową muzykę…
Była to wielka niespodzianka, było mi ogromnie miło zobaczyć, że im tak bardzo się spodobała. Moi fani byli bardzo solidarni, bardzo mnie wspierali w tym żeby stacje grały piosenkę, i byli bardzo lojalni wobec wydania płyty i singla. Czuję się szczęściarą mogąc liczyć na fanów takich jak oni, ponieważ bardziej niż fanami, są moimi przyjaciółmi i zawsze są obecni z dobrą energią i wielką solidarnością.
Twoi fani z sieci społecznościowych są niesamowici i zawsze nas proszą żebyś wyszła na okładce. Co oznacza te wsparcie dla ciebie jako artystki?
Dużo oznacza, oznacza dużo miłości, oznacza wielką odpowiedzialność i duże zobowiązanie wobec nich.
Co możesz nam opowiedzieć o swoim singlu “Tú y Yo”, w którym śpiewasz bachatę, coś innego dla ciebie…
Jest to styl, który lubię słuchać i tańczyć, w ogóle cała płyta jest propozycją muzyczną, którą lubię słuchać i tym co lubię muzycznie wykonywać. Nie jest to wyłącznie płyta z bachatą, jest to płyta z muzyką latynoską, posłuchasz zarówno bachatę jak i inne gatunki muzyczne i połączenie różnych rytmów. Jest to bardzo zróżnicowana płyta.
Dokąd marzysz dotrzeć z płytą? Chciałabyś pojechać w trasę koncertową?
Promocję zamierzam robić głównie w Meksyku, następnie pojadę do Stanów Zjednoczonych, a potem do Puerto Rico i Brazylii. Będę odwiedzała kolejno każdy z krajów, gdzie ukaże się płyta. Będę promowała płytę przed zrobieniem koncertów.
Opowiedz nam o “Eclipse de Luna”…
Płyta zawiera 13 piosenek i liczy współpracę bardzo dobrych kompozytorów jak Claudia Brant, Angela Dávalos, Carlos Lara i wielu innych. Bardzo się z tego cieszę, bo mieć w rękach projekt o bardzo wysokiej jakości wydaje mi się niesamowite, mam szczęście móc liczyć na talent bardzo dobrych kompozytorów i ludzi, którzy zajmowali się przebiegiem karier bardzo ważnych osób i to daje mi ogromne wsparcie. Tak naprawdę są utwory dla wszystkich. Są utwory zabawne, romantyczne, radosne, o miłości i rozczarowaniu, są utwory dla każdego typu chwili. Ludzie mogą identyfikować się z każdą z piosenek i to bardzo mnie cieszy, że ludzie identyfikują się z muzyką.
Jakie znaczenie ma dla ciebie tytuł płyty?
“Eclipse de Luna” jest to tytuł jednego z utworów, które najbardziej mi się podobają na płycie. Księżyc jest dla mnie ważnym symbolem, ogromnie mi się podoba. Zachwyca mnie to, że można zatytułować tak płytę, ponieważ jest to połączenie wielu rzeczy i w końcu jest to zaćmienie. Jest to nowy etap w moim życiu skoncentrowany na mojej muzyce.
Jakiej muzyki słuchasz?
Tego co w danej chwili sprawia, żebym poczuła się dobrze, są płyty, które bardzo mi się spodobały jak “Palabras Del Silencio” Luis`a Fonsi, wysłuchałam ją calusieńką, od początku do końca, wszystkie piosenki mi się spodobały. Także podoba mi się płyta U2 zatytułowana “Pop”, była jedną z pierwszych płyt, które wysłuchałam w całości i znałam wszystkie piosenki. Niegdyś lubiłam The Smashing Pumpkins, wyobraź sobie, byłam fanką rocka w wieku 13 lat, słuchałam ich muzyki całymi dniami. Słucham wszystkiego, ogólnie słucham każdego rodzaju muzyki, nie ograniczam się do tylko jednego gatunku.
Każdemu z członków RBD udało się osiągnąć sukces po tym jak zakończyła się telenowela i grupa muzyczna. Jak sądzisz, co było powodem takiego sukcesu?
Sądzę, że było to połączenie z publicznością oraz, że każdy z nas był autentyczny i taki jaki jest. Myślę, że kiedy robi się coś z miłością i pasją, taki jest rezultat.
Anahí i Dulce Maria osiągnęły sukces jako solistki po RBD…
Oczywiście bardzo się z tego cieszę, ponieważ każda z nich zrealizowała się zawodowo w tym co lubi i każda wykonała to co chciała. Myślę, że to bardzo dobrze, bo w ten sposób wszyscy mają możliwość, aby się rozwijać w tym co ich pasjonuje. Piosenka “Me Hipnotizas” Anahí ogromnie mi się podoba. Cieszy mnie to, bo w końcu wszyscy robią to co lubią, pracują i to jest najważniejsze.
Chcesz kontynuować granie w telenowelach i muzykę jednocześnie?
Myślę, że nie muszę walczyć z którymś z tych dwóch obszarów, sądzę że oba dużo mi dały i w obu mogłam się rozwijać. Na szczęście mogę robić to co lubię, i dlatego myślę, że ważne jest aby poświęcić swój czas każdemu z nich. W tej chwili moim priorytetem jest płyta, ale nie zaprzeczam temu, że w przyszłości mogę powrócić do telewizji aby nagrać jakąś telenowelę lub na odwrót.
Opowiedz mi o sukcesie twojej telenoweli, “Cuidado con el Ángel”…
Był to dla mnie bardzo ważny projekt, reprezentował początek nowego etapu, oczywiście było to możliwością kontynuowania mojej własnej drogi i to z zupełnie innego miejsca, ponieważ była to wielka odpowiedzialność zagrać główną bohaterkę i był to pierwszy projekt, którym zajmowałam się niezależnie, oczywiście że była to wielka odpowiedzialność. W końcu dała mi pewność i wiele satysfakcji, ponieważ jest to telenowela, która nadal jest bardzo dobrze odbierana. Minęło już prawie pięć lat i nadal jest to historia, którą ludzie akceptują i chcą oglądać. Cieszę się, bo dotarła do Brazylii, Hiszpanii, Europy, Ameryki Północnej i wielu miejsc i transmitowano ją po dwa, trzy razy w niektórych krajach, tak więc wyobraź sobie, bardzo mnie raduje, że podoba im się to co zrobiliśmy.
To niesamowite jak długo może trwać sukces telenoweli…
Niesamowite jest to jakie ma rozpowszechnienie.
Osiągnęłaś duży sukces pracując z William`em Levy`m na małym ekranie…
Tworzyliśmy razem dobrą ekipę.
Porozmawiajmy trochę o twoich meksykańskim pochodzeniu i o tym co najbardziej podoba ci się w twoim kraju…
Meksyk, mój Meksyk jest moją pasją, moim życiem. Jest to wieloaspektowa kultura, to kultura, która ma wiele do zaoferowania. Jest to kraj bogaty w wielu dziedzinach i uwielbiam bycie częścią tej społeczności. Mój kraj ogromnie mi się podoba, jego ludzie, podobają mi się jego tradycje, czuję się szczęściarą.

2 komentarze:

  1. Maite w tym wywiadzie powiedziała, że będzie odwiedzała kolejno kraje w których płyta będzie wydawana, mam nadzieję, że wyjdzie także w Polsce i Maite przyjedzie do Polski z promocją płyty ;-)
    http://maite-perroni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam nadziej że odwiedzi nasz kraj Maite :D
    U mnie NN http://angelique-boyer.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń